دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

با موضوع: روابط عمومی یکپارچه

24-23 دی ماه 1392

 

 

تقدیر از شما

خداوند را بسیار شاکریم که به ما قدرت خلق ایده برگزاری اولین و بزرگترین رویداد علمی و تخصصی روابط عمومی در ایران (1383) را داد؛ رویدادی که توانست در حوزه های مختلف روابط عمومی از جمله منشاء بسیاری از رویدادها و تحولات دیگر در کشور باشد و بیش از صدها نفر از علاقمندان و مدیران و کارگزاران روابط عمومی را گرد هم آورده و فرصت تبادل افکار و ایجاد ارتباط بین آن ها را با هم فراهم نماید.

تجربیات بیش از 300 نفر از متخصصان، استادان، صاحب نظران و کارشناسان روابط عمومی داخلی و خارجی از طریق ارایه سخنرانی و مقاله در اختیار حاضرین در کنفرانس قرار گرفت تا نقطه عطفی باشد در جهت شکوفایی روابط عمومی کشور که هنوز در دام شیوه های سلیقه ای و محافظه کارانه گرفتار است و برنامه ریزی مدونی برای پویا کردن آن از جانب متولیان دولتی و خصوصی صورت نگرفته است.

برگزاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی که 17، 18 و 19 آذر ماه 1391 با شرکت بیش از 1200 نفر از مدیران و کارشناسان و در میان استقبال باشکوه متخصصان داخلی و خارجی برگزار شد، پاسخی مثبت به اعتمادی است که به عنوان اصلی ترین سرمایه در اختیار دست اندرکاران این رویداد عظیم قرار گرفت.

از اعتماد شما به برگزارکنندگان کنفرانس و از این که در اجرایی کردن ایده ها و برنامه های توسعه و اعتلای روابط عمومی در ایران ما را یاری می نمایید سپاسگزار بوده و از کاستی های احتمالی پوزش می طلبیم. امید آن که با همراهی شما گامی دیگر به جلو برداریم.

 

کنفرانس موفق بود ...

ما معتقد هستیم کنفرانس موفق عمل کرد زیرا:

· توانست مشارکت ده ها دانشگاه و موسسه علمی داخل و خارج از کشور را بدست آورد.

· توانست همکاری بسیاری از اساتید و متخصصان ایرانی حوزه روابط عمومی را در این کنفرانس جلب نماید.

· توانست منشورهای اخلاقی و همکاری رسانه و روابط عمومی را تهیه و ارائه نماید.

· توانست ادبیات مربوط به حوزه روابط عمومی را غنی تر در معرض علاقمندان قرار دهد.

· توانست منشاء تحولات مهم روابط عمومی از جمله رویدادهای مشابه باشد.

· توانست زمینه حضور بزرگترین دانشمندان روابط عمومی از جمله پروفسور جیمز و لاریسا گرانیگ و رهبران انجمن های مطرح و بنام روابط عمومی جهان را برای نخستین بار به ایران فراهم نماید.

· توانست زمینه برگزاری دوره های آموزشی روابط عمومی ایران در خارج از کشور را فراهم نماید که هفت دوره آن برگزار شد.

· توانست برای نخستین بار اعتبارنامه متخصصان روابط عمومی (APR) را برای روابط عمومی ایران به ارمغان بیاورد.

· توانست ایده برگزاری نخستین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی و تاسیس انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی را در ایران و خارج از کشور اجرایی نماید.

· توانست جدیدترین مباحث حرفه روابط عمومی و الگوهای مطرح را توسط اساتید و صاحب نظران برجسته جهان و ایران عرضه نماید.

· توانست زمینه آشنایی با فناوری های نوین روابط عمومی دو و ایجاد بستر مناسب برای توسعه بهره مندی و بهره وری از آن را افزایش دهد.

· توانست بیش از 5000 نفر از مدیران و کارگزاران روابط عمومی را در کنار هم قرار دهد.

· توانست توانایی ها و پتانسیل های بخش خصوصی در برگزاری کنفرانس ها و گردهمایی ها و حرکت های بین المللی در راستای همکاری هرچه بیشتر روابط عمومی ها با مشارکت ارگان ها و دستگاه های دولتی را به اثبات برساند.

· توانست جایگاه روابط عمومی در ایران را برجسته نماید.

· توانست فرصت مناسب و ارزشمندی را برای هماهنگی و تعامل مناسب روابط عمومی و مدیران و کارگزاران ایرانی با همدیگر فراهم نماید.

 

یک فرصت ایده آل برای تمرین «روابط عمومی یکپارچه»

نتایج پژوهش نشان می دهد طراحی مدل های ارتباطی در روابط عمومی بیشتر مبتنی بر عنصر «تبلیغات» بوده و علاوه بر توجه محدود به سایر تاکتیک های ارتباطی مانند «ارتباط رسانه ای»، استفاده از سایر عناصر و ابزارها از نظرها دور مانده است.

روابط عمومی یکپارچه یکی از مفاهیمی است که در مدیریت استراتژیک روابط عمومی و نیز برنامه ریزی های ارتباطی به کار می رود و منظور از آن، یکپارچه سازی تمامی فعالیت های سازمان در رابطه با مخاطبان و ذینفعان است تا اطمینان حاصل گردد که این فعالیت ها در راستای اهداف از پیش تعیین شده است.

«روابط عمومی یکپارچه» دارای دو ویژگی زیر است:

1. استفاده مناسب و ترکیبی از ابزارها، عناصر، رسانه ها و تاکتیک های ارتباطی

2. یکپارچه سازی پیام ها و کارکردهای متنوع ارتباطی: انتقال و دریافت پیام ها با هدف ایجاد تلقی واحد در مخاطب به صورت منسجم. به تعبیری، انتقال یک تصویر و صدای واحد به وسیله تمامی کارکردهای ارتباطی برای موقعیت گذاری موسسه به روش منسجم.

بنابراین برای هماهنگ و همسوسازی تمامی فعالیت های روابط عمومی در هر نقطه تماس با مخاطب در جهت یک هدف، از مفهوم «روابط عمومی یکپارچه» (IPR) استفاده می شود. این مفهوم، رویکردی برای هدایت و یکپارچه سازی فرایندهای برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر پیام ها است.

 

دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (ICPR)

موسسه کارگزار روابط عمومی در جهت افزایش قابلیت ها و صلاحیت های واحدهای روابط عمومی سازمان های دولتی و خصوصی در سطح تعالی همکاری می نماید. این امر تاثیر بسزایی در خط مشی های حرفه ای و کیفیت برنامه ها و فعالیت های ارتباطی روابط عمومی ها به همراه دارد، زیرا قابلیت ارایه منابع یکپارچه مدیریتی از اولین و ضروری ترین نیاز روابط عمومی امروز است.

پذیرش نظام مدیریت یکپارچه روابط عمومی یک تصمیم راهبردی برای هر سازمان است و طراحی و اجرای آن در برآورده کردن خواسته های مخاطبان و بهبود اثربخشی نظام مدیریت ارتباطی به منظور افزایش رضایت مخاطب یک الزام است.

موسسه کارگزار روابط عمومی به عنوان یک نهاد غیردولتی فعال در حوزه روابط عمومی، در نظر دارد به منظور برقراری ارتباط بین سیاستگذاران، مدیران اجرایی، بهره برداران، محققان، مدیران و کارگزاران روابط عمومی و علاقمندان این حوزه و نیز تبیین اهمیت «روابط عمومی یکپارچه» در تعالی روابط عمومی کشور، دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران را با همکاری دستگاه های دولتی، سازمان های صنفی، دانشگاه ها، سازمان های بین المللی و نهادهای ذیربط برگزار نماید.

بدینوسیله از کلیه فرهیختگان، پژوهشگران و صاحب نظران حوزه روابط عمومی، ارتباطات، تبلیغات، بازاریابی و سایر علاقمندان دعوت می شود تا با ارایه نتایج مطالعات و تحقیقات ارزشمند خود در این کنفرانس شرکت نمایند. همچنین از مدیران و کارگزاران روابط عمومی دعوت می گردد با حضور خود در این کنفرانس بر غنا و شکوه آن بیفزایند.

 

محورهای اصلی کنفرانس

1. روابط عمومی یکپارچه و مفاهیم

- تعریف روابط عمومی یکپارچه (IPR)

- اهمیت روابط عمومی یکپارچه

- فرآیند روابط عمومی یکپارچه

- مولفه ها و عناصر موثر در روابط عمومی یکپارچه

- چگونگی سازماندهی و مدیریت روابط عمومی یکپارچه

- استانداردسازی عملکردی روابط عمومی یکپارچه

- محاسن و مزایای روابط عمومی یکپارچه

- آسیب شناسی روابط عمومی یکپارچه

 

2. روابط عمومی یکپارچه و سیاستگذاری

- سیاستگذاری، مدل سازی و راهبردهای روابط عمومی یکپارچه

- نقش دانشگاه ها، تشکل ها و موسسات روابط عمومی در  توسعه روابط عمومی یکپارچه

- نقش مدیران اجرایی و مدیران روابط عمومی در توسعه روابط عمومی یکپارچه

- نقش آموزش در توسعه روابط عمومی یکپارچه

- نقش پژوهش و تحقیق در برنامه ریزی روابط عمومی یکپارچه

 

3. روابط عمومی یکپارچه و برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه

- برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه

- سیاستگذاری و برون سپاری

- طراحی مدل های موثر و اثرگذار

- رویکرد ترکیبی به تدابیر، تمهیدات و ابزارهای ارتباطی

- آمیخته ترفیع و اهمیت روابط عمومی یکپارچه

- مدیریت ارتباطات یکپارچه و توسعه روش های منسجم

 

4. روابط عمومی یکپارچه و تکنولوژی

- همکاری سیار در دنیای مجازی

- برنامه های کاربردی

- موارد کاربرد در دنیای مجازی

- تکنولوژی ارتباطات یکپارچه

- پیام رسانی یکپارچه

 

5. روابط عمومی یکپارچه، طراحی کمپین و ارزیابی

- مدیریت اجرای نظام روابط عمومی یکپارچه

- طراحی کمپین های روابط عمومی

- ارزیابی کارایی کمپین های روابط عمومی و برنامه های ارتباطی

- ارزیابی کیفیت و کمیت مشاوره

- ارزیابی کیفیت و کمیت آموزش

 

تقویم کنفرانس 

مهلت ارسال اصل مقالات

1392/08/20

مهلت ثبت نام در کنفرانس، نمایشگاه و کارگاه ها

1392/08/30

مهلت ارسال آثار به جشنواره روابط عمومی های برتر

1392/09/20

مهلت ثبت نام در دوره های آموزشی

1392/09/30

اعلام مقالات پذیرفته شده

1392/09/15

مهلت ارسال فایل پاورپوینت ارایه مقالات

1392/09/30

 

کارگاه های آموزشی

به منظور غنی تر نمودن محتوای علمی کنفرانس، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی نیز در برنامه کنفرانس در نظر گرفته شده است. لذا از سازمان ها، مراکز و موسسات علاقمند جهت برگزاری کارگاه های مرتبط با موضوع کنفرانس، دعوت می شود که پیشنهاد خود را تا تاریخ اعلام شده کتبا به اطلاع دبیرخانه کنفرانس برسانند.

ضمنا دبیرخانه کنفرانس، کارگاه های آموزشی زیر را طراحی کرده است که علاقمندان برای ثبت نام می توانند جهت دریافت کاربرگ ثبت نام به آدرس اینترنتی کنفرانس مراجعه نمایند.

 دریافت اطلاعات کامل

 

نمایشگاه جانبی

در نظر است به منظور اطلاع رسانی در خصوص فعالیت ها، توانمندی ها و نتایج مطالعات و تحقیقات سازمان ها و موسسات و فعالیت های روابط عمومی های سراسر کشور، نمایشگاهی در کنار کنفرانس برگزار گردد. لذا از همه ادارات روابط عمومی، موسسات تبلیغاتی، فرهنگی، اطلاع رسانی و غیره دعوت می گردد دستاوردهای خود را در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان و بهره برداران قرار دهند.

جهت دریافت کاربرگ شرکت در نمایشگاه و آگاهی از شرایط آن، به آدرس اینترنتی کنفرانس مراجعه نمایید.

 

هزینه های ثبت نام

هزینه ثبت نام که شامل حضور در کنفرانس، بسته آموزشی همایش و پذیرایی است به شرح زیر است:

 

1

شرکت کنندگان عادی

4/000/000 ریال

2

اعضای موسسه کارگزار روابط عمومی و شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران

3/000/000 ریال

3

دانشجویان روابط عمومی و ارتباطات

2/000/000 ریال

4

کارگاه های آموزشی (هر کارگاه)

3/000/000 ریال

 

اطلاعات تماس

تلفن های دبیرخانه کنفرانس: 88617576- 88617577

پیامک: 30007153

وب سایت: www.shara.ir, www.icpr.ir

پست الکترونیک: kargozar80@yahoo.com