چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


آبان ماه 1396
 


 تقدیر از شما
خداوند را بسیار شاکریم که به ما قدرت خلق ایده برگزاری اولین و بزرگترین رویداد علمی و تخصصی روابط عمومی در ایران (1383) را داد؛ رویدادی که توانست در حوزه های مختلف روابط عمومی منشاء بسیاری از رویدادها و تحولات دیگر در کشور باشد و بیش از صدها نفر از علاقمندان و مدیران و کارگزاران روابط عمومی را گرد هم آورده و فرصت تبادل افکار و ایجاد ارتباط بین آن ها را با هم فراهم نماید.


تجربیات بیش از 300 نفر از متخصصان، استادان، صاحب نظران و کارشناسان روابط عمومی داخلی و خارجی از طریق ارایه سخنرانی و مقاله در اختیار حاضرین در کنفرانس قرار گرفت تا نقطه عطفی باشد در جهت شکوفایی روابط عمومی کشور که هنوز در دام شیوه های سلیقه ای و محافظه کارانه گرفتار است و برنامه ریزی مدونی برای پویا کردن آن از جانب متولیان دولتی و خصوصی صورت نگرفته است.


برگزاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی که 17، 18 و 19 آذر ماه 1391 با شرکت بیش از 1200 نفر از مدیران و کارشناسان و در میان استقبال باشکوه متخصصان داخلی و خارجی برگزار شد، پاسخی مثبت به اعتمادی است که به عنوان اصلی ترین سرمایه در اختیار دست اندرکاران این رویداد عظیم قرار گرفت.


از اعتماد شما به برگزارکنندگان کنفرانس و از این که در اجرایی کردن ایده ها و برنامه های توسعه و اعتلای روابط عمومی در ایران ما را یاری می نمایید سپاسگزار بوده و از کاستی های احتمالی پوزش می طلبیم. امید آن که با همراهی شما گامی دیگر به جلو برداریم.
 
ماموریت کنفرانس
کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران به عنوان یک محصول علمی و فرهنگی، بقاء‌ خود را بر نوآوری و تغییر بنا نموده است. بدین منظور ساختار، محتوا و نوع اجرای کنفرانس با هدف افزایش اثربخشی و کارایی نسبت به محیط انعطاف نشان می دهد.

کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران مرکز تبادل و تعامل اندیشه و مجمعی برای هم افزائی فکری بوده و به دنبال ایجاد فرصتی برای ارائه راه کارهای عملی است. هدف کنفرانس، گردآوری استادان، محققان، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی برای توسعه دانش علمی و عملی هنرهشتم و درک واقعی تحولات جهانی و ملی برای توسعه روابط عمومی در سازمان های دولتی و خصوصی است و تلاش دارد فرصتی را فراهم آورد تا تبادل اندیشه و تولید فکر میان صدها نفر از صاحبنظران روابط عمومی با کارشناسان و مدیران این حوزه صورت پذیرد.

کنفرانس موفق بود ...
ما معتقد هستیم کنفرانس موفق عمل کرد زیرا:
توانست مشارکت ده ها دانشگاه و موسسه علمی داخل و خارج از کشور را بدست آورد.
توانست همکاری بسیاری از اساتید و متخصصان ایرانی حوزه روابط عمومی را در این کنفرانس جلب نماید.
توانست منشورهای اخلاقی و همکاری رسانه و روابط عمومی را تهیه و ارائه نماید.
توانست ادبیات مربوط به حوزه روابط عمومی را غنی تر در معرض علاقمندان قرار دهد.
توانست منشاء تحولات مهم روابط عمومی از جمله رویدادهای مشابه باشد.
توانست زمینه حضور بزرگترین دانشمندان روابط عمومی از جمله پروفسور جیمز و لاریسا گرانیگ و رهبران انجمن های مطرح و بنام روابط عمومی جهان را برای نخستین بار به ایران فراهم نماید.
توانست زمینه برگزاری دوره های آموزشی روابط عمومی ایران در خارج از کشور را فراهم نماید که هفت دوره آن برگزار شد.
توانست برای نخستین بار اعتبارنامه متخصصان روابط عمومی (APR) را برای روابط عمومی ایران به ارمغان بیاورد.
توانست ایده برگزاری نخستین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی و تاسیس انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی را در ایران و خارج از کشور اجرایی نماید.
توانست جدیدترین مباحث حرفه روابط عمومی و الگوهای مطرح را توسط اساتید و صاحب نظران برجسته جهان و ایران عرضه نماید.
توانست زمینه آشنایی با فناوری های نوین روابط عمومی دو و ایجاد بستر مناسب برای توسعه بهره مندی و بهره وری از آن را افزایش دهد.
توانست بیش از 5000 نفر از مدیران و کارگزاران روابط عمومی را در کنار هم قرار دهد.
توانست توانایی ها و پتانسیل های بخش خصوصی در برگزاری کنفرانس ها و گردهمایی ها و حرکت های بین المللی در راستای همکاری هرچه بیشتر روابط عمومی ها با مشارکت ارگان ها و دستگاه های دولتی را به اثبات برساند.

توانست جایگاه روابط عمومی در ایران را برجسته نماید.

توانست فرصت مناسب و ارزشمندی را برای هماهنگی و تعامل مناسب روابط عمومی و مدیران و کارگزاران ایرانی با همدیگر فراهم نماید.

یک فرصت ایده آل برای تمرین «روابط عمومی خلاق و نوآور»
در میان تغییرات غیر قابل پیش بینی و پر سر و صدا در صنعت هنرهشتم، اصول اولیه اي كه هدف متخصصان روابط عمومی، به انجام رساندن آن هاست، اغلب نادیده گرفته مي شود. هنگامی که احساس می کنید گیر كرده ايد، توقف كنيد و پیشرفت خود را ارزیابی نمائيد: در مورد آن چه كه در حال تلاش برای رسيدن به آن هستيد، فکر کنيد. در اين گردباد ارائه نتایج، برخی از اصول روابط عمومی اغلب فراموش مي شوند. 


تغییر، يك مقدار ثابت، و مترادف با نوآوری است و در هر كجا و هر زماني اتفاق می افتد، به ویژه در روابط عمومی. به عنوان یک کارگزار روابط عمومی، هيچ چيزي هرگز مهم تر از اين مسئله نبوده است که نسبت به تغییر و ظهور روندها و فرصت ها، فكري باز داشته باشيم و نسبت به شيوه هاي ارتباطي اخلاقي، صادقانه و محترمانه، که براي روابط عمومي ها به منظور رسيدن به درك متقابل، تحقق اهداف سازماني و خدمت به منافع عمومي، بسيار مهم هستند حساس و مسئولیت پذیر باشیم.


ما با استفاده از روابط عمومی خلاق و نوآور و شیوه های تکنیکی پیشرفته، می توانیم این برهه از تغيير را هدايت نماییم. اين کنفرانس موفق به کسب شهرتي به عنوان کنفرانس برتر در حوزه روابط عمومی، و همچنین به دليل القاي تفکري جدید که سبب پيشرفت و جلو بردن عملكرد شاغلان در این حوزه شده است.


سخنرانان كليدي در چهادهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در مورد نیاز به درک تمایز، خلاقیت و نوآوری با بهره گيري از روابط عمومی اخلاقی صحبت خواهند كرد.

چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (ICPR)
موسسه کارگزار روابط عمومی در جهت افزایش قابلیت ها و صلاحیت های واحدهای روابط عمومی سازمان های دولتی و خصوصی در سطح تعالی همکاری می نماید. این امر تاثیر بسزایی در خط مشی های حرفه ای و کیفیت برنامه ها و فعالیت های ارتباطی روابط عمومی ها به همراه دارد.


موسسه کارگزار روابط عمومی به عنوان یک نهاد غیردولتی فعال در حوزه روابط عمومی، در نظر دارد به منظور برقراری ارتباط بین سیاستگذاران، مدیران اجرایی، بهره برداران، محققان، مدیران و کارگزاران روابط عمومی و علاقمندان این حوزه و نیز تبیین اهمیت «روابط عمومی خلاق و نوآور» در تعالی روابط عمومی کشور، چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران را با همکاری دستگاه های دولتی، سازمان های صنفی، دانشگاه ها، سازمان های بین المللی و نهادهای ذیربط برگزار نماید.


چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (ICPR)، توسط موسسه کارگزار روابط عمومی (KPRI)، انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی و انجمن بین المللی روابط عمومی، سازمان یافته و آبان ماه سال 1396در تهران برگزار خواهد شد.


بدینوسیله از کلیه فرهیختگان، پژوهشگران و صاحب نظران حوزه روابط عمومی، ارتباطات، تبلیغات، بازاریابی و سایر علاقمندان دعوت می شود تا با ارایه نتایج مطالعات و تحقیقات ارزشمند خود در این کنفرانس شرکت نمایند. همچنین از مدیران و کارگزاران روابط عمومی دعوت می گردد با حضور خود در این کنفرانس بر غنا و شکوه آن بیفزایند.

چه موضوعاتي مورد بررسي قرار مي گيرد؟
اين کنفرانس که با حضور سخنرانان کليدي انجام مي شود، به شرکت کنندگان اين فرصت را مي دهد تا از يک رويداد الهام بخش و تعاملي به منظور افزايش مهارت هاي خود استفاده کنند. دبيرخانه کنفرانس، فراخوان مقاله خود را مبني بر ارايه مقالات تحقيقي و علمي در موضوعات و محورهاي زير اعلام مي نمايد:

- پذیرش و تطبیق حرفه ای با تاکید بر اصول تمایز، خلاقیت و نوآوری
- راهبردهای توسعه ای و حرفه ای خلاقیت و نوآوری در روابط عمومی
- استراتژی، برنامه ریزی و ارزش آفرینی در روابط عمومی خلاق و نوآور
- ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری نوآوری و خلاقیت در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی
- منابع انسانی، فرهنگ سازمانی و روابط عمومی نوآور و خلاق
- توصیف و تحلیل وضعیت موجود نوآوری و خلاقیت در روابط عمومی
- تحلیل نقش سازمان ها و موسسات غیردولتی در ارتقاء فعالیت ها، سطح دانش و بینش اخلاقی کارگزاران روابط عمومی خلاق و نوآور
- تحلیل نقش فناوری های نوین در توسعه فعالیت های نوآورانه و خلاقانه در حوزه روابط عمومی
- فرصت ها و چالش های پیش روی کارگزاران روابط عمومی خلاق و نوآور
- راهکارهای مدیریت نوآوری و خلاقیت در روابط عمومی

فراخوان تجارب مدیریتی

تجربه، مهمترین عامل در فراگیری قابلیت های مدیریتی است. بررسی ها نشان می دهد کسب قابلیت های مدیریتی، تا ۷۰ درصد از طریق تجربه صورت می پذیرد. اینکه ما فردی را در سازمان خود مجرب می نامیم و شایسته عهده دار شدن مسئولیتی می دانیم، ناشی از همین موضوع است.


مستندسازی تجربه مدیریتی نيز فرایندی است که طی آن با دیدگاهی جامع، به ثبت یک تجربه مدیریتی می پردازیم به گونه ای که دیگران بتوانند با مراجعه به مستندی که تهیه شده است، به ابعاد گوناگون تجربه و فرایند تحقق آن پی برده و از آن درس آموزی و یادگیری لازم را داشته باشند.


وقتی یک تجربه مدیریتی تدوین و مستندسازی می شود می توان برای آن کاربردهای مختلفی در جهت آموزش، هم آموزی و یادگیری سازمانی متصور بود. باید توجه داشت که تجربه منبع اصلی آموزش مدیریت، وظایف، مسؤلیت ها و چالش های شغلی است.


از تمامی مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه روابط عمومی دعوت می شود، تجارب شان را به دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایند.

فراخوان جشنواره
مطابق سنت، موسسه کارگزار روابط عمومی، جوایز ارزشمند خود را به برندگان اعطا می کند. در این جشنواره سازمان ها، شرکت ها و افراد بایستی برای دریافت جایزه نامزد شده و فعالیت های برجسته خودشان را در چارچوب مقررات اعلام شده به دبیرخانه ارسال نمایند.  

 

فراخوان ثبت نام
اين کنفرانس که با حضور سخنرانان کليدي انجام مي شود، به شرکت کنندگان اين فرصت را مي دهد تا از يک رويداد الهام بخش و تعاملي به منظور افزايش مهارت هاي خود استفاده کنند.

  

فراخوان پيشنهاد سخنران
برای اثربخشی بیشتر دستاوردهای کنفرانس، دعوت از سخنرانانی که دارای مهارت سخنرانی و دانش عمیق در خصوص موضوعات کنفرانس باشند از اهمیت ويژه ای برخوردار می باشد.


کمیته علمی کنفرانس از پیشنهادات همکاران و سروران ارجمند جهت غنی و کاربردی ساختن مباحث کنفرانس استقبال می کند. لطفا نظرات خودتان را از طریق نشانی الکترونیکی: KARGOZAR80@YAHOO.COM ارسال نمایید.

 

فراخوان حضور در ويژه نامه کنفرانس
همزمان با برگزاری کنفرانس بين المللی روابط عمومی ايران اين ويژه نامه در تيراژ پنج هزار نسخه منتشر و علاوه بر کنفرانس در اختيار مديران و کارشناسان روابط عمومي سراسر کشور قرار مي گيرد. علاقمندان مي توانند ضمن تماس با تلفن هاي اعلام شده نسبت به هماهنگي و سفارش چاپ آگهي اقدام نمايند.

چرا شما باید حضور داشته باشيد؟
- این رویداد، برترين کنفرانس ملی در حوزه روابط عمومی و ارتباطات مي باشد.
- تمرکز بر جلسات عملی و تجربه به سبک مطالعه موردي از سازمان ها و شرکت ها، مي باشد.
- فرصتي برای دیدار با سخنرانان و افراد مطرح حوزه، مي باشد.
- يك ویترین ملی برای نشان دادن آخرین روندها در روابط عمومی است.
- ایجاد ارتباطات کاري جدید و تبادل تجارب با متخصصين همفکر از سراسر ایران.

 

چه کسی باید شرکت کند؟
اين رویداد براي حضور مدیران، کارشناسان و کارگزاران روابط عمومی و ارتباطات، مديران و کارشناسان صنعت تبليغات و بازاريابي،ارتباط گران و روزنامه نگاران، مديران خدمات مشتريان و مديران توسعه کسب و کار در نظر گرفته شده است.


برای کسب اطلاعات بیشتر به کجا مراجعه کنیم؟
علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در بخش جشنواره و دریافت کاربرگ های ثبت نام و دیگر اطلاعات موردنیاز به نشانی اینترنتی زیر ذیل مراجعه کنند:
تلفن های دبیرخانه کنفرانس: 77 ـ 88617576- 88216277
دورنگار: 88602308
صندوق پیامک: 30007153

وب سایت:
www.irancpr.ir
www.shara.ir

پست الکترونیک:
kargozar80@yahoo.com
info@iranpr.org