چهارمین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران ۲۴ و ۲۵ آبان ماه ۱۳۸۶

با حضور متخصصان و كارشناسان ارشد روابط عمومی


مقدمه

فن آوری و ارتباطات از راه دور سبب هموار و یكدست شدن دنیا شده است و كارگزاران روابط عمومی در سرتاسر دنیا به تدریج درمی یابند كه دنیا تا چه حد وسیع شده است. آیا آمادگی لازم را دارید تا خود را با این تغییرات وفق دهید؟
رسانه ها دیگر مانند سابق عمل نمی كنند، فن آوری و كانال های جدید دایما در حال رشد و تكامل هستند. از یك به انبوه و از ارتباطی بی كنش به ارتباطی تعاملی و یك به یك. این موضوع تعریف جدیدی از نقش و حوزه روابط عمومی به دست می دهد، آیا آمادگی لازم را برای رشد و بالندگی در این محیط ارتباطی جدید دارید؟
به آینده جدید خوش آمدید، آینده ای كه هم اكنون حاضر است! آینده ای كه در آن بهترین روش دیگر جایی نخواهد داشت. برای این كه از آن چه در گذشته بهترین بود، بهتر باشیم، باید روش بعدی را شروع كنیم. روشی كه به شما امكان می دهد تا در این آینده جدید برتری یابید.
چهارمین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، شما را به شنیدن سخنان اساتید صاحب نظر داخلی و خارجی دعوت می كند. در این كنفرانس، همراه با متخصصان روابط عمومی و نمایندگانی از جامعه روابط عمومی كشور با كارگزاران همتای خود در یك شبكه همراه شوید، انجمن ها و مجامع روابط عمومی را راه اندازی و تاسیس و در مجموع برنامه ای جامع برای اعتلای «روابط عمومی ایران» تنظیم كنید.

اهداف كنفرانس

- تلاش در جهت همگانی كردن علم و دانش روابط عمومی و نفوذ آن در لایه های مختلف جامعه
- معرفی اهمیت، جایگاه، توانمندی ها و ظرفیت های صنعت روابط عمومی
- كمك به نهادینه كردن فرهنگ عملگرایی در عرصه فعالیت های روابط عمومی
- دستیابی به جدیدترین مطالب تخصصی و گفتگو با صاحب نظران و متخصصان روابط عمومی
- كمك به بهبود درك عمومی از فعالیت های روابط عمومی و تقویت اعتبار آن
- كمك به درك قدرت تجاری و سودآوری مسوولانه در روابط عمومی
- تلاش در جهت تقویت و توزیع مسوولیت پذیری اجتماعی و عمل به شیوه های حرفه ای
- بررسی مشكلات و نارسایی های موجود و ارایه راه حل های اجرایی در جهت رفع آن ها
- بهره گیری مناسب و هوشمندانه از ابزارهای مدرن برای ایجاد تغییرات گسترده در روابط عمومی
- كشف استعدادها و تشویق خلاقیت ها

برنامه های كنفرانس

- بزرگداشت صدمین سالگرد انتشار اولین «اطلاعیه رسمی» در روابط عمومی
- برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های روابط عمومی با موضوع «فناوری اطلاعات و ارتباطات»
- اهداء جایزه و تندیس روابط عمومی در هفت عنوان
- برگزاری نشست های تخصصی با حضور كارشناسان و متخصصان
- انتخاب رسانه برتر در حوزه اطلاع رسانی تخصصی روابط عمومی
- برگزاری ضیافت شام یادبود پدر روابط عمومی ایران (مرحوم دكتر حمید نطقی)
- تشكیل كارگروه های تخصصی جهت بهره برداری از دستاوردهای كنفرانس (تابع مطلوبیت)
- برگزاری مسابقه خلاقیت و ایده پردازی در روابط عمومی
- برگزاری مسابقه دایره المعارف روابط عمومی و اهداء جایزه و تندیس ترویج علم روابط عمومی
- انتشار كتاب دستاوردها و ایده های كاربردی كنفرانس
- راه اندازی دفتر یادبود اینترنتی روز روابط عمومی
- انتشار تمبر یادبود روز روابط عمومی

مخاطبان كنفرانس

- متخصصان، مدیران و كارشناسان روابط عمومی، ارتباطات، تبلیغات، فناوری اطلاعات، مدیریت و صنایع
- كاركنان ادارات روابط عمومی شركت ها، سازمان های دولتی و خصوصی
- مدیران و روسای سازمان های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور
- آژانس ها، مشاوران و مجریان تبلیغاتی
- تشكل ها، شركت های انتشاراتی و مجامع فرهنگی
- انجمن ها و موسسات تخصصی روابط عمومی
- مدیران مسوول، سردبیران، خبرنگاران و نویسندگان خبرگزاری ها و رسانه های گروهی (تصویری، نوشتاری و گفتاری)
- مجریان و برگزاركنندگان نمایشگاه ها و همایش ها
- صاحبان سرمایه، تجار، صاحبان صنایع بزرگ، صاحب نظران صنعت گردشگری و توریسم، مدیران عامل و روسای شركت های دولتی و خصوصی
- مدیران و كارشناسان صادرات، تبلیغات بازرگانی، بازاریابی تجاری و فروش

ویژگی های عمومی كنفرانس

- حضور اساتید صاحب نظر داخلی و خارجی
- ارایه گواهی شركت در كنفرانس به شركت كنندگان
- ثبت اسامی و مشخصات شركت كنندگان در سی دی، كتابچه و پایگاه اطلاع رسانی كنفرانس
- ترجمه همزمان مطالب ارایه شده

ویژگی های آموزشی كنفرانس

- ارایه تجارب سازمان ها و شركت های موفق ایرانی و خارجی در حوزه روابط عمومی
- ارایه مطالعات موردی، مثال ها و مصادیق عینی
- فراهم بودن زمینه پرسش و پاسخ
- ارایه دستاوردها و ایده های كاربردی كنفرانس در قالب یك كتاب

بزرگداشت صدمین سالگرد انتشار اولین اطلاعیه رسمی

روز 18 سپتامبر 2006، صدمین سالگرد انتشار اولین اطلاعیه رسمی آیوی لی (پدر روابط عمومی) و یا به عبارتی، تولد صنعت روابط عمومی بود. در حالی كه اطلاعیه رسمی صدمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد، صنعت روابط عمومی رستاخیز عظیمی را تجربه می كند.
دبیرخانه كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، صدمین سالگرد اطلاعیه رسمی را كه ستون و پایه فرآیند ارتباطات است گرامی می دارد و به بررسی دلایل رونق مجدد روابط عمومی می پردازد در زمانی كه تبلیغات و بازاریابی سنتی تحت فشار شدید بازار ناپایدار امروز رسانه ها قرار دارند.

تقدیر از چهره های ماندگار روابط عمومی

امسال همزمان با برگزاری چهارمین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران مبتكران، مدیران و كارشناسان برتر روابط عمومی تكریم می شوند:

1- جایزه و تندیس دكتر حمید نطقی پدر روابط عمومی نوین ایران
دكتر حمید نطقی (1378-1299)، بنیانگذار روابط عمومی نوین ایران، برای همیشه طرز تفكر ما را در مورد روابط عمومی تغییر داد. وی از طریق دانشكده علوم ارتباطات اجتماعی، كه خود در شكل دهی آن نقش بسزایی داشت به تربیت نیروهای جوان، خوشفكر، مردم دوست و آشنا به مبانی ارتباطات انسانی و اجتماعی پرداخت. دبیرخانه دایمی كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران و كارگزار روابط عمومی برای ادای احترام به دكتر نطقی و بزرگداشت ارزش هایی كه او از آن ها حمایت می كرد، به معرفی جوایز و تندیس دكتر نطقی می پردازد.
این جایزه در سال 1382 پایه گذاری و در اولین مراسم اهداء جایزه همزمان با برگزاری اولین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در سال 1382 به پروفسور كاظم معتمدنژاد پدر ارتباطات نوین ایران اهداء گردید.
مراسم اهداء دومین جایزه دكتر نطقی همزمان با برگزاری دومین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در سال 1384 برگزار شد و این جایزه به پروفسور جیمز گرانیگ استاد ممتاز روابط عمومی در دپارتمان ارتباطات دانشگاه مریلند كالج پارك آمریكا اهداء گردید.
مراسم اهداء سومین دوره جایزه دكتر حمید نطقی همزمان با برگزاری سومین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در سال 1385 برگزار شد و جایزه مذكور به دكتر عبداله جاسبی رییس دانشگاه آزاد اسلامی اهداء گردید.

2- جایزه و تندیس KPRI (مدال های نقره و برنز)
دبیرخانه كنفرانس بین المللی روابط عمومی، كارگزار روابط عمومی و شركت مشاوره جهانی هنرهشتم، كارشناسان و مدیران روابط عمومی سال را برای یكی از اولین و بزرگترین افتخارات روابط عمومی ایران نامزد می كند.
مدیران و كارشناسان روابط عمومی، مركزیت روابط عمومی را تشكیل می دهند و هر چه فضای بیشتری برای فعالیت داشته باشند خلاقیت بیشتری از خود بروز می دهند. كارگزار روابط عمومی اعتقاد دارد تقدیر از مدیران و كارشناسان روابط عمومی نقش بسزایی در بازسازی دایمی اعتبار روابط عمومی ایفاء می كند و معمولا روابط عمومی، حیات و انرژی خود را از این افراد می گیرد.
نقش این افراد در نوآوری، تولید یك ایده و یا یك عملكرد مدیریتی، پاسداری از استانداردهای حرفه ای، تكریم شعور و آگاهی مردم به عنوان یك معیار اصلی ستودنی است و این امر نشان می دهد كه این نقش چقدر می تواند مفید باشد.
تلاش و فعالیت های كارشناسان و مدیران روابط عمومی بیانگر بالاترین درجه تخصص در این حرفه می باشد. این افراد در چهار مولفه زیر:
1- پژوهش
2- برنامه ریزی
3- اجرا
4- ارزیابی
نسبت به دیگران برتری دارند. نوآوری، رویارویی با چالش ها، برقراری روابط دوجانبه و سودمند میان یك سازمان و گروه های مخاطب آن، قدرت برنامه ریزی و ابتكار شغلی از مولفه های اصلی یك كارشناس و مدیر برتر روابط عمومی است.
اهداء جایزه و تندیس KPRI، قدردانی از افرادی است كه در زمینه طرح ها و برنامه های روابط عمومی از خود ابتكار نشان می دهند. این افراد بر اساس مولفه ها و مقوله های موجود، واجد شرایط شناخته می شوند و اهداء این جوایز نشانگر احترام به كارهای برتر و تشویق مبتكران از یك سو و سمبل شكل گیری تكریم افكار عمومی و احترام به مخاطبان از سوی دیگر است.

3- جایزه و تندیس نویسندگان برتر
جایزه و تندیس نویسندگان برتر در سال 1385 پایه گذاری شد و در اولین مراسم اهداء جایزه همزمان با برگزاری سومین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران جایزه مذكور به دكتر مهدی محسنیان راد عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و مولف كتاب «ایران در چهار كهكشان ارتباطی» اهداء شد.
جایزه نویسندگان برتر به افرادی تعلق می گیرد كه به تالیف و ترجمه كتاب اشتغال دارند. این افراد در توسعه و غنای ادبیات روابط عمومی و ارتباطات نقش بسزایی ایفاء می كنند. هر چه ادبیات روابط عمومی غنی تر شود، زمینه برای بروز استعدادها و ورود افراد به این رشته تخصصی بیشتر فراهم می شود و شاغلان روابط عمومی به وسیله این ادبیات می توانند دایما دانش و اطلاعات خود را توسعه دهند و توانمندی های خود را افزایش دهند.

4- جایزه و تندیس رسانه برتر
جایزه و تندیس رسانه برتر به رسانه ها و نویسندگانی تعلق می گیرد كه بیشترین فضا را به فعالیت ها و اطلاعات تخصصی روابط عمومی اختصاص می دهند.

5- جایزه و تندیس تعالی گران روابط عمومی
جایزه و تندیس تعالی گران و یاریگران روابط عمومی، به كسانی اهداء می شود كه با حمایت های مادی و معنوی خود موجب تسهیل برنامه های جمعی روابط عمومی و در نتیجه اعتلاء روابط عمومی در ایران می شوند.

6- جایزه و تندیس تلاشگران روابط عمومی
جایزه و تندیس تلاشگران روابط عمومی به نمایندگان كنفرانس در استان ها اهداء می شود كه تلاش خود را در جهت همگانی كردن علم و دانش روابط عمومی و نفوذ آن در لایه های مختلف جامعه از طریق رسانه ها و امكانات محلی به كار می گیرند.
اولین مراسم اهداء این جایزه در سال 1385 همزمان با برگزاری سومین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار شد و جایزه مذكور به كژال اختیارالدین، شبیر دائمی و جعفر مزجات نمایندگان كنفرانس در استان های كردستان، گلستان و همدان اهداء شد.

7- جایزه و تندیس خلاقیت و ایده پردازی در روابط عمومی
نخستین دوره مسابقات سراسری روابط عمومی به منظور اشاعه فرهنگ روابط عمومی كشور و شناخت بیشتر نسبت به دانش روابط عمومی و ایجاد زمینه های مناسب برای آشنایی و نزدیكی هر چه بیشتر افكار عمومی با مقوله روابط عمومی و اهمیت آن، در سه بخش «خلاقیت و ایده پردازی در روابط عمومی»، «دایره المعارف روابط عمومی» و «مقاله نویسی با موضوع نقش روابط عمومی بین المللی در تصویر سازی و ترویج فرهنگ دوستی و برابری» برگزار می شود. علاقمندان جهت دریافت اطلاعات تكمیلی و فرم های ثبت نام با تلفن شماره 88315270 تماس بگیرند.

زمان برگزاری كنفرانس

سومین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در روزهای 24 و 25 آبان ماه 1386 برگزار می شود.

مكان برگزاری

مكان برگزاری كنفرانس، «مركز همایش های بین المللی صداوسیما» می باشد.

گواهی شركت در كنفرانس

با توجه به اعتبار و جایگاه این كنفرانس به شركت كنندگانی كه در كنفرانس حضور كامل داشته باشند، گواهی شركت در كنفرانس اعطاء می شود.

زبان كنفرانس

زبان كنفرانس فارسی، انگلیسی است و ارایه مقالات و سخنرانی ها به هر دو زبان انگلیسی و فارسی امكانپذیر می باشد.

اقامت

كمیته اجرایی كنفرانس امكاناتی برای اقامت ندارد ولی در جهت تسهیل و كمك به اسكان شركت كنندگان هماهنگی های لازم را با برخی از هتل ها به عمل آورده است. علاقمندان جهت رزرو هتل با دبیرخانه كنفرانس تماس حاصل نمایند.
آخرین مهلت رزرو هتل: 30/6/1386

حامیان كنفرانس

علاوه بر حامیان ثبت شده، موسسات و شركت های علاقمند به معرفی خود به عنوان حامیان مادی و معنوی این حركت علمی و ملی می توانند جهت هماهنگی با دبیرخانه كنفرانس تماس حاصل فرمایند.

نحوه ثبت نام/ مشخصات بانكی/ انصراف و جایگزینی

٭ علاقمندان به شركت در كنفرانس می توانند شهریه ثبت نام را به حساب .... شماره .............................بانك ..................... بنام ............................. واریز و فیش بانكی را به نشانی دبیرخانه ارسال نمایند. خواهشمند است مشخصات پرداخت كننده و شماره فیش ارسالی و نام بانك و كد بانكی مبدا به صورت خوانا در فیش بانكی قید گردد در غیر این صورت امكان دارد در ثبت نام وقفه پیش آید.
٭ ثبت نام قطعی منوط به ارسال فرم تكمیل شده ثبت نام به همراه كپی فیش بانكی می باشد.
٭ پس از ارسال فرم تكمیل شده ثبت نام به همراه كپی فیش بانكی، دبیرخانه كنفرانس نسبت به ارسال تاییدیه ثبت نام اقدام می نماید.
٭ خواهشمند است در صورت عدم دریافت تاییدیه ثبت نام حداكثر یك هفته پس از ارسال مدارك، با دبیرخانه تماس حاصل نمایید.
٭ معرفی افراد جایگزین به جای نفرات ثبت نام شده با درخواست كتبی و فقط 10 روز پس از تاریخ ثبت نام امكانپذیر می باشد.
٭ حداكثر زمان انصراف از حضور در كنفرانس تنها 10 روز پس از تاریخ ثبت نام با شرایط زیر امكانپذیر می باشد:
درخواست كتبی مبنی بر عدم حضور در كنفرانس (اعلام تلفنی مبنی بر انصراف به هیچ عنوان قابل قبول دبیرخانه نمی باشد.)
٭ ارسال درخواست انصراف به وسیله پست پیشتاز و یا پست سفارشی (تاریخ تحویل به پست مورد نظر می باشد).
٭ در صورت انصراف 10 روز پس از ثبت نام، تمام هزینه ثبت نام بدون هیچگونه كسری مسترد می گردد.
٭ تبصره: مالیات ثبت نام به عهده شركت كننده می باشد.

ظرفیت پذیرش

٭ حداكثر ظرفیت پذیرش: 600 نفر

شهریه ثبت نام

٭ شهریه ثبت نام مبلغ /000/500/1 رالد معادل صد و پنجاه هزار تومان بوده و بعد از این تاریخ، پنجاه هزار تومان به هزینه ثبت نام اضافه می گردد. (در صورت وجود ظرفیت خالی)

مدارك ثبت نام

٭ فرم تكمیل شده ثبت نام – یك قطعه عكس 4*3 – فیش یا حواله واریزی

نشست های تخصصی كنفرانس

نشست تخصصی «اقتصاد روابط عمومی پیشرو، برون سپاری و چالش های جهانی شدن»

امروزه كارشناسان روابط عمومی با استفاده از خلاقیت و نوآوری و ایده های نو خود، چشم انداز فعالیت روابط عمومی را تغییر داده اند.
آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر، صرف هزینه برای فعالیت های روابط عمومی در جهان به شدت افزایش یافته است. در ایالات متحده، سرمایه گذاری بر روی روابط عمومی سالانه به بیش از 7/3 میلیارد دلار رسیده است. مقاله «صنعت روابط عمومی» منتشر شده در 19 ژانویه 2006 در اكونومیك، سرعت افزایش هزینه های روابط عمومی را بیش از تبلیغات و بازاریابی ارزیابی می كند.
صاحب نظران اعتقاد دارند روابط عمومی در ایران از نرخ رشد تجاری ضعیف خود رنج می برد و دارای سهم بسیار اندكی از بازار صنعت ارتباطات در ایران و جهان است.
در این نشست تخصصی، به سخنان متخصصان و كارشناسان برجسته اقتصادی و روابط عمومی گوش دهید و برای بحث و مذاكره درباره این واقعیت اقتصادی جدید به دیدگاه هایی دست یابید.
- شناسایی و تبیین نقش و جایگاه روابط عمومی پیشرو در اقتصاد ملی و توسعه اقتصادی
- روابط عمومی پیشرو: ارایه راهكارها و راهبردهای اساسی به منظور تقویت فرصت ها و كاهش تهدیدها در راستای تحولات جهانی.
- روابط عمومی پیشرو و نقش سرمایه های انسانی و كارشناسی در توسعه پایدار كشور
- جایگاه و نقش روابط عمومی در ارتقای سطح رفاه اجتماعی و راهكارهای توانمندسازی بخش خصوصی
- روابط عمومی، بازار كار و توسعه فرهنگ كارآفرینی
- بررسی فرصت ها و موانع توسعه سرمایه گذاری بر روی روابط عمومی و راهكارها
- روابط عمومی بین المللی و تقویت مزیت های نسبی سرمایه گذاری خارجی در ایران
- جایگاه روابط عمومی در اقتصاد ایران و معادلات تجاری منطقه
- دوگانگی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در عصر جهانی شدن: دورنما، آسیب ها و راهكارها

نشست تخصصی «مدیریت و رهبری در روابط عمومی پیشرو: گذشته، حال و آینده و ترسیم الگوی پایدار»

این نشست به طور عمده، مبتنی بر تمرین های ابتكاری و شبیه سازی است كه بر روی موضوعات كلیدی در مورد رهبری و مدیریت در روابط عمومی تمركز می كند. موضوعات نشست شامل تفاوت ها بین مدیریت و رهبری، آسیب شناسی و چالش های مدیریت روابط عمومی، نحوه تعامل مدیران روابط عمومی و سازمان، استراتژی های ایجاد انگیزه، جهت دادن به تلاش های روابط عمومی سازمان و شركت و افزایش اثربخشی مشاور مدیریتی روابط عمومی و سازمان می باشد.
- رشد توسعه مدیریت به عنوان یك علم: دگرگونی روابط عمومی به صورت یك استراتژی مدیریت- تاثیر نگرش ها و رفتارها بر روی عملكرد.
- رهبری روابط عمومی در برابر مدیریت روابط عمومی: تفاوت در چیست و چرا این تفاوت اهمیت دارد- جهت دادن به فعالیت ها در برابر طراحی و تخصیص بودجه- ایجاد انگیزه در برابر كنترل.
- طراحی روابط عمومی فكور و استراتژیك: برنامه ریزی طرح روابط عمومی برای خودتان- تطبیق دادن آن با طرح و استراتژی كلی سازمان- نقش شما به عنوان یك مشاور مدیریتی.
- یك مدل ارتباطات جامع اجتماعی: تجزیه و تحلیل الگوها به صورت درونی و بیرونی- شكل دادن به شهرت ها و اعتبارها به صورت درونی و بیرونی.

فراخوان مقاله

علاوه بر ارایه مطالب علمی و تخصصی به وسیله سخنرانان كلیدی، مقالات برگزیده به وسیله كمیته علمی در كنفرانس نیز قابل ارایه و چاپ در مجموعه مقالات كنفرانس می باشد. در همین راستا از اساتید، پژوهشگران، محققان و كارشناسان دعوت می شود تا اصل مقالات خود را در زمینه های موضوعی كنفرانس (محورها) و سرفصل های پیش بینی شده به نشانی دبیرخانه ارسال نمایند.

موضوعات و محورهای كنفرانس

در برنامه سومین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، موضوعات بسیار مهمی كه برای كارگزاران امروز روابط عمومی بسیار سودمند می باشند، گنجانده شده است. این موضوعات تعاملی طی دو روز كنفرانس در قالب سخنرانی های مدعو، ارایه مقالات، كارگاه های آموزشی، میزگرد و نشست مطرح و بررسی خواهد شد.

كلیه سخنرانی ها و مقالات بایستی با توجه به محورهای دوگانه ذیل تهیه و ارایه گردد:
محور اول
الف- نقد و ارزیابی نوآوری ها
ابعاد نقد و ارزیابی شامل:
- ضرورت، اهمیت و اولویت
- مبانی، اصول و رویكرد
- تناسب با تحولات در سطح ملی و بین المللی
- كیفیت اجرا و نتایج حاصل از اجرا (ارزشیابی)
ب- تبیین و ارزیابی تجربه های نوآورانه برخاسته از عمل

محور دوم
ارایه طرح ها و دیدگاه های جدید برای ارتقای كیفیت برنامه ها و طرح ها و افزایش میزان اثربخشی آن
الف- طرح ها و دیدگاه های معطوف به قلمرو برنامه
ب- طرح ها و دیدگاه های معطوف به عوامل تاثیرگذار از جمله:
- دو زبانگی
- فناوری اطلاعات و ارتباطات
- جهانی شدن
- دنیای كسب و كار

موضوعات و محورهای پیشنهادی كنفرانس

٭ روابط عمومی های پیشرو، تغییرات و اطلاعیه های رسمی
در دنیایی كه با فن آوری پیشرفته امروزی متحول شده است، گفتگوی چهره به چهره جای خود را به گفتگوی از راه دور، پست الكترونیكی، پیام كوتاه، چت روم، وبلاگ، پادكست، و ... داده است.
با فراموش كردن قوانین قدیمی ارتباطات و شتافتن به سوی تحولات، كارگزار روابط عمومی نیازمند یك كتاب جدید قوانین خواهد بود. ارتباط چگونه تغییر می كند و به چه شكلی درمی آید؟ فرصت ها و چالش های پیش روی كارگزاران روابط عمومی چیست؟ شما می توانید با انتخاب یكی از محورهای ذیل به ارایه ایده ها و یافته های خود بپردازید:
1- آغاز فصلی جدید؛ ابزارهای روابط عمومی پیشرو برای عصر در حال تحول
2- ظهور اینترنت و دگرگونی در ساختار روابط عمومی
3- نقش كارگزاران روابط عمومی های پیشرو در دنیای جدید
4- روابط عمومی های پیشرو؛ استفاده از فرصت های آتی
5- شركت های روابط عمومی پیشرو؛ قابلیت ها و خدمات
6- روابط عمومی تولد 100 سالگی ات مبارك؛ از كجا آغاز كردیم، هم اكنون كجا هستیم و به كجا می رویم؟
7- فن آوری ها و نوآوری های روابط عمومی؛ گذشته، حال و آینده
8- یك قرن اطلاعیه رسمی؛ بررسی گذشته، حال و آینده روابط عمومی
9- خط مشی ها و استراتژی های ارتباطات شركتی؛ مسایل موجود در مدیریت ارتباطات شركتی
10- شركت های روابط عمومی آینده: قابلیت ها و خدمات

٭ روابط عمومی های پیشرو، سازمان جهانی تجارت و چالش های جهانی شدن
در این دنیا كه با پدیده جهانی شدن روبرو است، ارتباطات بایستی به صورت محلی- جهانی باشد- پیام های جهانی با تفاسیر محلی- یك پیام و هزاران ابزار. نیازمندی ها و تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حضور روابط عمومی های پیشرو در فرآیند جهانی شدن چگونه بررسی و تحلیل می شود؟ شما می توانید در این باره و سایر مولفه های ذیل، ایده ها و یافته های خود را ارایه دهید:
1- نقش آفرینی و جایگاه روابط عمومی های پیشرو در عصر جهانی شدن
2- تبیین نقش روابط عمومی های پیشرو در ایجاد فضای مناسب رشد و توسعه پایدار
3- نیازمندی ها و تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حضور روابط عمومی های پیشرو در فرآیند جهانی شدن
4- روابط عمومی های پیشرو و مدیریت منابع انسانی و نقش سرمایه های انسانی در این فرآیند
5- روش ها و فنون تربیت كارشناسان و مدیران روابط عمومی پیشرو در كلاس جهانی
6- مدیریت و برنامه ریزی استراتژیك در روابط عمومی های پیشرو ایرانی، قبل، حین و بعد از الحاق به WTO
7- روابط عمومی های پیشرو و مدیریت در فضای جدید جهانی شدن
8- روابط عمومی های پیشرو و چالش های جهانی شدن
9- چشم انداز توسعه روابط عمومی ایران همگام با تحولات جهانی
10- الگوهای مجازی تقویت مدیریت ارتباطات اجتماعی در عصر جهانی شدن

٭ روابط عمومی های پیشرو، توسعه اقتصادی و برون سپاری
اقتصاد و قدرت تجاری روابط عمومی در چند سال اخیر به یكی از چالش های اصلی كارگزاران روابط عمومی در كشور تبدیل شده است. در این دنیای جدید، كارگزاران روابط عمومی با استفاده از ایده های نو خود، انعطاف پذیری، سرعت عمل، كارآیی و اثربخشی و رقابت پذیری (به عنوان الزامات سازمان های واكنش سریع FRO)، چشم انداز فعالیت فرد را تغییر داده اند و روابط عمومی ها جایگاه خود را در اقتصادهای نوظهور پیدا كرده اند. آیا ما از قدرت تاثیرگذار حرفه خود در این زمینه آگاه هستیم؟ شما می توانید با ارایه ایده های نو خود حول محورهای ذیل، در معرفی نقش واقعی كارگزاران روابط عمومی پیشرو سهیم شوید:
1- ویژگی ها، الزامات و ساختارهای روابط عمومی تجاری
2- جایگاه برون سپاری و خصوصی سازی در روابط عمومی های پیشرو
3- جایگاه و نقش روابط عمومی های پیشرو در توانمندسازی اقتصاد كشور و فرآیند برون سپاری
4- نقش و جایگاه روابط عمومی های پیشرو در تحقق برنامه چهارم توسعه، سند چشم انداز 20 ساله و سیاست های اصل 44 قانون اساسی
5- تبیین نقش دولت و نهادهای قانونی در ایجاد فضای مناسب برای خصوصی سازی و برون سپاری فعالیت های روابط عمومی.
6- برون سپاری در روابط عمومی پیشرو؛ جایگاه فعلی و جهت گیری های جدید
7- بررسی تجارب سازمان ها و شركت های موفق ملی و بین المللی (با نگاه به روابط عمومی)
8- دولت، شركت های روابط عمومی پیشرو و تجارت جهانی WTO
9- جایگاه روابط عمومی پیشرو در مدیریت ارتباطات اجتماعی و راهكارهای توانمندسازی بخش خصوصی و اقتصاد كشور
10- شناسایی و تبیین نقش و جایگاه روابط عمومی در اقتصاد ملی و تقویت مزیت های نسبی سرمایه گذاری در روابط عمومی

٭ روابط عمومی های پیشرو، رهبری و مدیریت
اگر یك چالش حتمی و مسلم پیش روی روابط عمومی های پیشرو در سازمان ها، شركت های دولتی و خصوصی در سراسر كشور وجود داشته باشد، آن چیزی نخواهد بود جز مدیریت! چگونه روابط عمومی كشور را در این چالش بزرگ یاری كنیم؟
كاربرد مدیریت تخصصی و حرفه ای در سازمان های پیشرو، یكی از رویاها و آرزوهای هر كارگزار روابط عمومی است این كار نه تنها به مهارت و تخصص روابط عمومی بها می دهد، بلكه از طریق افزایش اثربخشی و بهره وری، تاثیری پایه ای را منجر خواهد شد و بستر تحقق اهداف سازمانی را بیش از پیش فراهم می سازد. آیا این همان مدینه فاضله روابط عمومی نیست؟ می توانید درباره مدیریت روابط عمومی، ایده های خود را حول محورهای ذیل ارایه كنید:
1- رهبری روابط عمومی در برابر مدیریت روابط عمومی: تفاوت در چیست و چرا این تفاوت اهمیت دارد؟
2- مدیریت از طریق ارتباطات، مدیریت ارتباطات اجتماعی
3- مدیریت در روابط عمومی های پیشرو: جایگاه فعلی و جهت گیری های جدید
4- مدیریت منابع انسانی و نقش سرمایه های انسانی در روابط عمومی های پیشرو
5- مسوولیت های متقابل مدیران روابط عمومی پیشرو و مدیران سازمان های پیشرو
6- چشم انداز مدیریت روابط عمومی پیشرو در ایران 1400
7- بررسی و ارایه تجارب مدیران موفق روابط عمومی های پیشرو
8- مسایل، موانع و مشكلات سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و سازمانی استقرار مدیریت تخصصی و حرفه ای روابط عمومی پیشرو در كشور
9- شناسایی و تبیین نقش و جایگاه مدیریت روابط عمومی در سازمان های دولتی و خصوصی
10- ارایه راهبردهای اساسی به منظور تقویت فرصت ها و كاهش تهدیدها در راستای توسعه مدیریت حرفه ای و تخصصی روابط عمومی

مهلت ارسال خلاصه مقالات

خلاصه مقالات می بایست تا تاریخ 10/03/1386 به وسیله پست سفارشی به دبیرخانه ارسال گردد.

مهلت ارسال متن نهایی و آماده چاپ

در صورت پذیرش خلاصه مقالات در قسمت چاپ و یا ارایه در كنفرانس، متن نهایی و آماده چاپ مقاله می بایست حداكثر تا تاریخ 30/05/1386 به دبیرخانه ارسال گردد.

دستورالعمل نگارش مقاله

مقالات ارسالی باید دربرگیرنده جدیدترین دستاوردها، یافته ها و ایده های نو نظری و كاربردی در زمینه موضوعات اعلام شده باشد، مقالات نباید قبلا منتشر یا همزمان به كنفرانس دیگری ارسال شده باشد. از نگارندگان تقاضا می شود اصل مقالات خود را در قطع A4 حداكثر در هشت صفحه در محیط ویندوز XP با قلم نازنین (12) و انگلیسی (10) Times New Roman تنظیم نمایند.

پس از برگزاری كنفرانس چه كنیم؟

كنفرانس ها اغلب بحث ها و گفتگوهای جالبی را مطرح می كنند اما معمولا در تنظیم و پیگیری موضوعات طرح شده و دستور جلسه كوتاهی می كنند. خوشبختانه این كنفرانس، در این مورد متفاوت خواهد بود.
نه تنها تلاش ما ایجاد سكوی معناداری برای بحث و تامل است- و سخنرانی ها تنها محدود به پاورپوینت نخواهند بود- بلكه مطالب ارایه شده توسط سخنران های مختلف را در قالب یك دستور جلسه برای مشاوره مدیران و كارشناسان ارایه خواهد شد.
در پایان، خلاصه ای از اهم مطالب مطرح شده در كنفرانس در اختیار شركت كنندگان قرار می گیرد. همچنین بسته ای از ایده های كاربردی درباره چگونگی تطبیق این آموخته ها در شركت ها و سازمان های خود شما، ارایه خواهند شد. بنابراین هنگامی كه به پشت میز خود برمی گردید، از خود نخواهید پرسید كه خوب حالا باید بر چه چیز تمركز كنم؟
- استخراج نتایج كنفرانس و تعیین اولویت های صنعت روابط عمومی در سال های آینده
- ایجاد بسترهای مناسب جهت تدوین استراتژی های كلان و عملیاتی
- تعیین چشم اندازها به منظور تقویت فرصت ها و كاهش تهدیدها

دعوت به همكاری و همفكری:

برگزاركنندگان كنفرانس مفتخر خواهند بود با توجه به اهمیت روابط عمومی و نقش آن در تحولات مختلف و تحقق اهداف سازمان ها و شركت های دولتی و خصوصی، و اثرات و تبعات آن، از نظرات و تجربیات ارزشمند همكاران ارجمند در راستای برگزاری هر چه مطلوب تر كنفرانس بهره مند گردند.

قابل توجه شركت كنندگان در سومین كنفرانس

كسانی كه تاكنون موفق به دریافت گواهی شركت در كنفرانس سوم نشده اند، با تلفن های 88315270 و 88328124 تماس حاصل نمایند.