News
انتشار "كتاب روابط عمومي دو" از سوي كهنه‌سرباز صنعت روابط‌عمومي
۳۱ / ۲ / ۱۳۹۳


 


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كتاب "روابط ‏ عمومي دو" تاليف ديريدكي.بركنريج و ترجمه مريم صالحي از سوي انتشارات كارگزار روابط عمومي به مناسبت روز روابط عمومي رونمايي و به بازار كتاب عرضه شد.

ديردر كي. بركنريج مدير ارتباطات پي.اف.اس. ماركت وايز، يك كارگزاري ارتباطات بازاريابي در نيوجرسي است. او كه يكي از كهنه‌سربازان صنعت روابط‌عمومي است،‌گروه خلاقي از مديران روابط‌عمومي و بازاريابي را رهبري مي‌كند كه براي افزايش آگاهي از علامت تجاري موكلين خود، كارزارهاي روابط‌عمومي راهبردي و خلاق تنظيم مي‌كنند. او به مديران ارشد شركت‌هايي چون اينسنت وان،‌ جي‌وي‌سي، مايكل سي. فينا،‌ خدمات فن‌آوري كواليتي‌ و شبكه‌هاي نوري مترو آر‌سي‌ان مشاوره مي‌دهد.

نويسنده كتاب همچنين استاد دانشگاه فرلي ديكينسون در مديسونِ نيوجرسي است و به تدريس روابط‌عمومي و بازاريابي تعاملي براي برنامه مديريت تجارت جهاني مشغول است. او نويسنده دو كتاب «ابزار جديد روابط‌عمومي» و «ترويج علامت تجاري در سايبر: توسعه علامت تجاري در اقتصاد ديجيتال» براي انتشارات اف‌تي پرنتيس هال است.

"ديردر" درباره موضوعاتي چون روابط‌عمومي،‌ بازاريابي ديجيتال‌ و ترويج علامت تجاري در انجمن روابط‌عمومي آمريكا،‌ انجمن ملي راديو و تلويزيون،‌ مؤسسه تحقيقات راهبردي،‌ سازمان مديران زن و كالج‌ها و دانشگاه‌هاي متعددي سخنراني كرده است. او عضو انجمن روابط‌عمومي آمريكا است و عضو هيئت مديره شعبه نيوجرسي انجمن و باشگاه تبليغات نيوجرسي بوده است.

"روابط‌عمومي دو" در واقع، از وب يك و كانال جديد آن براي توزيع اطلاعات الهام گرفته است. اين پديده همه چيز را دست‌خوش تغيير كرده است. رسانه سنتي را وادار به تكامل كرده است. طيف كاملاً جديدي از تأثيرگذاران را با سازوكاري متفاوت براي جمع‌آوري و به اشتراك گذاري اطلاعات پديد آورده و روش معمول و روزانه جستجو براي اخبار را تغيير داده است.

كتاب "روابط‌عمومي دو" فلسفه و روشي براي بهبود كيفيت كار، تغيير بازي‌ و مشاركت دادن مردم به گونه‌اي آگاهانه‌تر و تيزهوشانه‌تر است. اين پديده در باره ابزار جديد وب نيست. آن‌ها فقط ابزاري براي تسهيل گفتگو هستند ...

اگر بخواهيم صريح باشيم،‌ حقيقت اين است كه "روابط‌عمومي دو" همان چيزي است كه روابط‌عمومي همواره بايد مي‌بود. اكنون با محقق شدن دموكراسي در دنياي رسانه،‌ مردم در نقش تأثيرگذاران ظاهر مي‌شوند و ضمن اين كه كامل‌كننده متخصصان و خبرنگاران سنتي هستند،‌ همچنان منبعي از مشتريان محسوب مي‌شوند.

هدف اين كتاب درك روابط‌عمومي جديد براي احياي آن است. "ديردر بركنريج" نتيجه سال‌ها تجربه و اشتياق خود به اين حرفه را در صفحات اين كتاب گنجانده است تا به شما توانايي تغيير و در نهايت مشاركت در رسانه جديد بدهد. بدين منظور،‌ شما روش‌هاي ارتباطات امروز را خواهيد آموخت. روش‌هايي كه به شما كمك مي‌كند وارد گفتگوهاي معنادار شويد و روابط قوي‌تري – شخصي و حرفه‌اي – با مشتريان،‌ تأثيرگذاران،‌ متخصصان و رسانه‌هاي سنتي و مانند آن‌ها برقرار كنيد.

روابط ‏ عمومي دو: تاليف: ديريدكي.بركنريج / ترجمه: مريم صالحي/ ناشر: كارگزار روابط عمومي؛ چاپ اول ـ 1393 / قطع وزيري / قيمت: 18هزار تومان/ 308 صفحه / موضوع: روابط عمومي، رسانه هاي گروهي و بازرگاني
اين كتاب در4 بخش و پانزده فصل تدوين شده است.



فهرست مطالب
پيش‏گفتار
از پي‌آر تا پي‌آر 2 تا روابط‌عمومي
درآمدي بر روابط عمومي 2
آيا آماده‌ايد كه مهياي 2 باشيد؟
انفجار بزرگ
درباره اين كتاب

بخش اول: گذار به روابط عمومي 2
فصل اول: روابط عمومي 2 اينجاست
مي‌توانيد روش بهتري بيابيد
پيش برويد و تفريح كنيد
بهترين و به ياد ماندني‌ترين منابع ارتباطي
خبرنامه الكترونيكي
بازاريابي ويروسي
اطلاعيه خبري از طريق پست الكترونيكي

فصل دوم: تحقيق 2 را آغاز كنيد
بهترين تعهدي كه تاكنون به انجام رسانده‌ايد
آيا آماده تحقيق هستيد؟
روش‌هاي جديد تحقيق براي دسترسي به تأثيرگذاران
مصاحبه‌اي با متخصصان سيژن
تغييرات 2 براي بهتر شدن

فصل سوم: تحقيق با منبع تخصصي
اينترنت با بودجه شما همخواني دارد
اساتيد نيازي به ارايه درخواست در اينجا ندارند
شريك مناسبي براي تحقيقات خود بيابيد
سخن متخصصان

فصل چهارم: دسترسي به رسانه آن‌لاين براي پوشش بهتر
براي برقراري ارتباط تا كجا بايد پيش رفت
به تاثيرگذاران خود چيزي را بدهيد كه خواستار آن هستند
كمك در راه است
عامل انساني براي شما يك مزيت است
منابع براي روابط و پوشش بهتر
خبرنگاران با علايق خاص خود خواهان اخبار هستند

فصل پنجم: نظارت بهتر براي روابط‌عمومي 2
رسانه اجتماعي و آنچه/كسي كه بايد بر آن نظارت شود
ابزار پيشرفته شما براي نظارت
ارزيابي گفتگوها
ديدگاه يك متخصص درباره نظارت و ارزيابي وبلاگ‌ها

بخش دوم: گرايشي جديد در روابط عمومي
فصل ششم: اتاق‌هاي خبر تعاملي:‌ چگونه رسانه‌ها را جذب كنيم
اصول را پوشش داده‌ايد
اتاق‌هاي خبر طيف گسترده‌اي از نيازها را تأمين مي‌كنند
مصاحبه با يك متخصص
مي‌توانيد خود مديريت اتاق خبر را به عهده گيريد
اتاق‌هاي خبر آن‌لاين پيشرو
اتاق خبر آن لاين پيشرو شماره 1
اتاق خبر آن لاين پيشرو شماره 2
اتاق خبر آن لاين پيشرو شماره 3

فصل هفتم: اطلاعيه خبري رسانه اجتماعي: تغييري كه پيش‌تر بايد رخ مي‌داد
شكلي جديد براي شروع گفتگو
براي رسانه اجتماعي آماده باشيد
آغاز كار با رسانه اجتماعي
نيازي نيست يك توسعه‌دهنده نرم‌افزار تحت وب باشيد تا ابزار 2 توليد كنيد
چند توصيه براي برنامه‌نويسان نوپاي روابط عمومي 2
چه زماني بايد از يك متخصص كمك بگيريد
مصاحبه با يك متخصص
الگوي رسانه اجتماعي: نظر يك متخصص روابط‌عمومي

فصل هشتم: شبكه‌سازي اجتماعي: انقلابي آغاز شده است
آغاز انقلاب
دسترسي به مخاطبان از طريق شبكه اجتماعي
رهبران وبلاگ‌نويسي
شبكه اجتماعي چگونه علامت تجاري شما را تغيير مي‌دهد؟
شناسايي گرايش‏ها در شبكه اجتماعي
شبكه‌هاي اجتماعي بسيار فراتر از دوست‌يابي مي‌روند
شبكه‌هاي اجتماعي را چگونه ارزيابي كنيم – ديدگاه يك متخصص
حركت به پيش با شبكه اجتماعي

فصل نهم: فن‌آوري آر.اس.اس: ابزاري واقعاً ساده براي گسترش دسترسي شما
نفوذ به درون خوشه‌ها
تجهيزات بازاريابي خود را افزايش دهيد
مسؤول بودن به چه معناست
متخصصان نظر مي‌دهند
ديدگاه يك ناشر
حركت به سمت آينده با آر.اس.اس

فصل دهم: صوت و تصوير براي ارتقاي ارتباطات وب
چيزي بيش از يك سرگرمي
رقابت وب 2 در حال شعله‌ورتر شدن است
10 دليل براي استفاده يك متخصص از ويديو

درس‌هايي از يك رهبر فكري
ديدگاه يك كارگزاري
استفاده از صدا و تصوير براي موفقيت ارتباطات روابط‌عمومي 2

بخش سوم: پذيرش روابط‌عمومي 2
فصل يازدهم: رسانه اجتماعي: خود و علامت تجاري خود را غوطه‌ور كنيد
يك مصرف‌كننده رسانه اجتماعي باشيد
تجديدنظر درباره ارتباطات بر اساس رفتار مصرف‌كننده
قدرت دادن به مردم
مخاطبان خود را نزديك خود نگه داريد
ديدگاه يك متخصص درباره ابزار رسانه اجتماعي
حركت به جلو از طريق درك و تجربه

فصل دوازدهم: استفاده متخصصان از روابط‌عمومي 2
رسانه اجتماعي براي تازه‌واردان
درگير كردن شركت‌هاي بزرگ
ديدگاه استاد/مشاور
روش‌هاي برتر از مژده‌رسانان فن‌آوري
پرسش و پاسخ با يك نوآور رسانه اجتماعي
پيش رويد، درباره رسانه اجتماعي پرشور باشيد

فصل سيزدهم: ذهنيت خبرنگار روابط‌عمومي 2
چگونه به عظمت روابط‌عمومي دست يابيم
توصيه‌هاي تأثيرگذاران
پرسش و پاسخ با يك خبرنگار طراز اول
روابط‌عمومي 2 به معني روابط‌عمومي عالي است

فصل چهاردهم: يك برنامه روابط‌عمومي 2
بهترين رويكرد برنامه‌ريزي روابط‌عمومي 2
استراتژي و برنامه‌ريزي خلاق روابط‌عمومي 2
اَدورب مديا

تامي اينترنشنال
خدمات كيفيت فن‌آوري
فن‌آوري اسكو پاور
پيشرفت با برنامه روابط‌عمومي 2

بخش چهارم: آينده 2
فصل پانزدهم: راه رسيدن به روابط‌عمومي عالي
راه رسيدن به ارتباطات عالي
شما مسير طولاني را پيموده‌ايد
موضوعات داغ روابط‌عمومي 2
توصيه‌هاي ديگر متخصصان 2
علامت تجاري شما و روابط‌عمومي 2
روابط‌عمومي در مسير بهبود گام برمي‌دارد
تنها با آن همراه نشويد – در جستجوي آن باشيد

منبع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)