News
صنعت روابط‌عمومي خود،‌ جايزه را به يك محصول انبوه تبديل كرده است
۸ / ۲ / ۱۳۹۲
شارا- در سالي كه در پيش رو داريم،‌ سازمان‌ها و شركت‌هاي تجاري اروپا و ايالات متحده بيش از 2100 جايزه براي كارزارهاي روابط‌عمومي اهدا خواهند كرد. درآمد تخمين‌زده شده از شهريه ورودي تنها 6/1 ميليون دلار است. آنچه در ادامه مي‌بينيد،‌ ارزيابي مختصري است كه توسط پورتال آن‌لاين pr-hamster.com در آمادگي براي انتشار تقويم جوايز روابط‌عمومي خود انجام شده است.
 جزئيات
 تنها بيش از 20 سازمان وجود دارد كه جوايز ملي و بين‌المللي روابط‌عمومي اهداء مي‌كند كه به برنامه‌ها،‌ رشته‌ها و انواع مختلفي تقسيم مي‌شوند. اين كسب‌وكار ميليون‌ها دلار درآمد را نصيب سازمان‌ها مي‌كند، زيرا شهريه ورودي معمولا در حدود 300 دلار است و غيرمعمول نيست كه از هر داوطلب براي هر مراسم اهداء جايزه 1000 دلار دريافت كنند. اما از ديدگاه برندگان جوايز،‌ صرف چنين هزينه‌اي ارزش دارد زيرا به آن‌ها فرصت مي‌دهد تا مشتريان بالقوه را تحت تأثير قرار دهند.
 بنابراين،‌ جاي تعجب نيست كه صنعت روابط‌عمومي خود،‌ جايزه را به يك محصول انبوه تبديل كرده است. تنها جوايز ارتباط‌گران به 550 گروه تقسيم مي‌شود كه برخي از آن‌ها بسيار تخصصي هستند مانند "بيمارستان (با بيش از 200 تختخواب)" و "بيمارستان (با كمتر از 200 تختخواب)" در رشته ويدئو. جايزه عطارد به 342 گروه تقسيم مي‌شود، با هزينه ورودي 240 تا 310 دلار براي هر شركت‌كننده در هر گروه. با فرض وجود حداقل سه رقيب براي هر جايزه،‌ هزينه ورودي بايد 250 هزار دلار شود. پورتال پي‌آر نيوز آن‌لاين،‌6 برنامه جايزه متفاوت با 225 گروه را سازماندهي مي‌كند.