News
گزارش بازار جهانی در ارتباط با تبلیغات، روابط عمومی، و خدمات مرتبط، براي سال 2017
۳ / ۱۱ / ۱۳۹۵


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازار تبلیغات،
روابط عمومی، و خدمات وابسته سبب تشکیل موسساتي شده است كه ارائه دهنده خدمات در زمينه برنامه ریزی، توسعه، ساخت و مدیریت تبلیغات و فعالیت های تبلیغاتی مي باشند.


به گزارش گروه ترجمه شارا از لندن به نقل از پی آر نیوز (2017/PRNewswire)، ایالات متحده آمریکا با سهم 20 درصدي خود از بازار سال 2016 كه معادل 90 میلیارد دلار مي باشد، بزرگ ترین بازار در زمينه صنعت تبلیغات، روابط عمومی و خدمات وابسته در سال 2016 بود. ژاپن در اين ليست در جايگاه دوم قرار دارد، با سهمي در حدود 10 درصد از بازار و رقمي معادل 60 میلیارد دلار. چین با سهم 10 درصدي و رقمي معادل 40 میلیارد دلار، سومین بازار بزرگ در اين ارتباط محسوب مي شود. استرالیا با سهم 2 درصدي خود از بازار سال 2016، پايين ترين جايگاه را در بين کشورهای برجسته در زمينه تبلیغات، روابط عمومی و خدمات وابسته دارا مي باشد. ساير کشورها در اين ارتباط جمعا 25 درصد از بازار جهاني را به خود اختصاص دادند. 


بر اساس این گزارش، با افزايش دیجیتالی شدن و پیشرفت در زمينه رسانه های اجتماعی، بازاریابی موتورهاي جستجو، بازاریابی محتوا و فن آوری تجارت الکترونیک، موسسات تبلیغاتي و روابط عمومی نيز به سرعت در حال تغيير مسير و حركت به سمت استفاده از كمپين هاي دیجیتال مي باشند.

 

به عنوان پيامد افزایش نفوذ اینترنت و کاربران گوشی های هوشمند، انتظار می رود كه کمپین های بازاریابی محتواي آنلاین سه برابر موثر تر از كمپين هاي سنتی عمل كرده و كاهش هزینه 62 درصدي در اين ارتباط اتفاق افتد. چنین کمپین هاي دیجیتالي در جهت رشد وب سایت رسانه های اجتماعی بر مبناي كاربر مانند فیس بوک، توییتر، اينستاگرام و پنترست، و دیگر پورتال های اینترنتی مانند گوگل و نت‌فليكس هدف گذاري شده اند.

 

 علاوه بر این، اين وب سايت ها به تجارت ها اجازه پیگیری و بررسي عملکرد و اثربخشی آن از طریق اطلاعات در زمان واقعی را مي دهند. این مسئله به شرکت ها کمک می کند تا كمپين هاي روابط عمومی و استراتژی های بازاریابی آینده خود را برنامه ریزی نمايند.

 

بر اساس گزارش گروه آلتیمتر، 78 درصد از شرکت های جهانی قصد تاسيس تیم های بازاریابی مستقل رسانه های اجتماعی خود را در سال 2016 داشته اند. اين ميزان در سال 2015، 71 درصد و در سال 2012، 67 درصد بوده است.