News
کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری
۱۱ / ۷ / ۱۳۹۸

ارتباط بصري از طريق زبان هاي گرافيكي يا نشانه ها مدتهاست كه در بين انسانها با پيشينه ها و فرهنگ هاي مختلف و در دهه هاي اخير بين انسان و ماشين انجام شده است. در دنياي ديجيتالي امروز، اطلاعات بصري به طور معمول با استعاره هاي مختلفي كه معمولاً در زندگي روزمره بكار مي رود مورد استفاده قرار مي گيرد تا درك سريع و تجزيه و تحليل آسان را در طي فرآيند ارتباطات تسهيل كند.

ارتباطات اطلاعات بصري به طور كلي شامل تجسم اطلاعات، رابط هاي گرافيكي كاربر، تجزيه و تحليل بصري و زبانهاي بصري است. اطلاعات بصري به طور فزاينده اي براي تسهيل ارتباطات بين انسان و انسان از طريق اينترنت و دستگاه هاي تلفن همراه مورد استفاده قرار مي گيرد.

محورهاي كارگاه
همزمان با شانزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران (ICPR1398)، دو كارگاه تخصصي برگزار مي شود تا سطح دانش و تجربه حرفه اي شاغلان روابط عمومي را در رابطه با طراحي معاصر و شيوه هاي ارتباط تصويري بهبود بخشد.

كارگاه آموزشي "ارتباطات بصري و كاربردهاي آن در روابط عمومي"
كاربردهاي ارتباطات بصري اكنون در همه حوزه هاي روابط عمومي، وارد دوره رشد و گسترش پايدار شده و اين كارگاه به عنوان يك رويداد مهم به بررسي جهان "ارتباطات بصري و كاربردهاي آن در روابط عمومي" مي پردازد.

مدرس:
محمود مختاريان، استاد روزنامه نگاري، مدرس دانشگاه

سرفصل ها
- اطلاعات، تصوير و تجسم
- فرم و محتوا
- سواد بصري
- بلاغت هاي بصري
- زيبايي شناسي رسانه اي
- تجزيه و تحليل محتواي چندرسانه اي
- زيبايي شناسي محصولات انتشاراتي
- ارتباطات بصري در حوزه رسانه هاي اجتماعي
- ارائه نكات كاربردي

كارگاه آموزشي "نگاهي به آينده توليدات و محصولات بصري"
تحقيقات و آمارها نشان مي دهد يك فرد معمولي در هر ماه تقريبا 32 فيلم تماشا مي كند و هنگامي كه كسي يك ويدئو را تماشا مي كند، درك خود را 74 درصد افزايش مي دهد. اين ها بعضي از دلايل ساده براي شروع استفاده از ويديو و ساير ابزارهاي بصري در سال هاي گذشته در حوزه روابط عمومي هستند. اگر روابط عمومي ها بخواهند پيام هاي اثربخشي توليد كنند، بايد در مورد تصوير و ارتباطات بصري نيز آموزش ببينند.
كارگاه آموزشي "نگاهي به آينده توليدات و محصولات بصري" در پاسخ به نيازهاي جديد شاغلان روابط عمومي طراحي شده است.

مدرس:
دكتر مريم سليمي، پژوهشگر ارتباطي و تصويري، مدرس دانشگاه

سرفصل ها
- تصوير و تصور
- چرا محتواي بصري؟
- مروري بر تحولات اخير قالبهاي مختلف بصري
- آشنايي با چند اصطلاح
- نگاهي به آينده تصوير و توليدات بصري
- قالبهاي بصري در رسانه هاي اجتماعي
- آينده روابط عمومي
- پيشنهادها

اطلاعات تماس
علاقه مندان مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر در بخش جشنواره و دريافت كاربرگ هاي ثبت نام و ديگر اطلاعات موردنياز به نشاني زير ذيل مراجعه نمايند:
تلفن هاي دبيرخانه كنفرانس: 77 ـ 88617576- 88216277
دورنگار: 88602308
صندوق پيامك: 30007153

وب سايت:
www.irancpr.ir