News
خلاقیت و نوآوری باید در همه فعالیت‌های روابط عمومی‌ها به کار گرفته شود.
۲۰ / ۹ / ۱۳۹۶

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محمد مهدی مظاهری؛ رئیس مؤسسه فرهنگی اکو و رئیس کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، با اشاره به اینکه خداوند خلاق است و خلاقیت را دوست دارد، گفت: انسان‌ها هم می‌توانند صفت خلاقیت را دارا باشند، به‌نحوی که خلاقیت را در امور و فعالیت‌هایشان به کار گیرند.

وی افزود: بحث خلاقیت در رسانه و روابط عمومی، دانش، هنر و پیشرفت در جوامع بشر را که همان خلاقیت و نوآوری است، به منصه ظهور خواهد رساند، لذا خلاقیت در فکر و اندیشه در جوهره انسان وجود دارد.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو بابیان اینکه مقدمه پیشرفت و ترقی دیگر وسایل سخت‌افزاری نیست؛ چراکه عقل پویا و خلاقیت می‌تواند ایده‌های نوین را به ما ارائه دهد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه با راه حل های گذشته قابل حل نیست. ازاین‌رو نیاز به خلاقیت و نوآوری در همه عرصه‌ها لازم است که باید در همه فعالیت‌ها به‌ویژه روابط عمومی‌ها به کار گرفته شود.

مظاهری در ادامه بابیان اینکه منابع طبیعی محدود و پایان‌پذیر است، تصریح کرد: کشورهای توسعه‌یافته دیگر اقتصاد خود را بر اساس صنایع سخت و معادن و انرژی بنا نمی‌گذارند، بلکه سیستم‌های اقتصادی خود را بر اساس سیستم‌های دانش‌بنیان و علم و فناوری قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: آنچه بر پایه دانش و خلاقیت است در عرصه اقتصادی خود را حفظ کرده و سعی می‌کند سهم خود را در این بخش بیشتر کند.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو گفت: در بخش مالی فناوری، نوآوری و هنر می‌تواند اقتصاد خلاق را به وجود آورد و طبق همین تعریف و تلفیق اقتصاد با فناوری و فرهنگ، اقتصاد خلاق شکل خواهد گرفت.

مظاهری اظهار داشت: در دنیای امروز روابط عمومی نقش مهم خود را ایفا کرده و رسالت خود را محقق نمی‌کند؛ چراکه روابط عمومی خلاق راه میانبر راه رسیدن به مقصد است، ضمن اینکه روابط عمومی توسعه‌یافته باید ویژگی‌های خلاق را داشته باشد.

وی بابیان اینکه با تقویت فعالیت‌های خلاقانه از سوی روابط عمومی‌ها باید اقتصاد خلاق و درآمدزا در کشور به حرکت درآید، افزود: مبنای اقتصاد خلاق، فرهنگ و آموزش و فناوری است و از طرف دیگر قلب اقتصاد خلاق هم خلاقیت و مالکیت معنوی است.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو خاطرنشان کرد: روابط عمومی خلاق و هنرنما محل طرح ایده‌های جدید برای دستیابی به اهداف سازمانی است.

مظاهری در پایان تأکید کرد: برای برون‌رفت از چالش‌های پیش رو روابط عمومی‌های حرفه‌ای چاره‌ای جز همراه شدن با ویژگی‌های خلاقانه ندارند.