News
انتشار کتاب "مقررات روابط عمومی" بزودی
۴ / ۴ / ۱۳۹۶

انتشار کتاب "مقررات روابط عمومی" بزودی

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب "مقررات روابط عمومی" که به همت مهدی باقریان در 192 صفحه قطع وزیری تالیف و تدوین شده است بزودی توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر می شود.

 

به گزارش شارا در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: هدف کتاب "مقررات روابط عمومی" شناساندن بخشنامه ها، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و به طور کلی مقررات و قوانین روابط عمومی به کارگزاران روابط عمومی است. همچنین در اين کتاب جوانب حقوقي روابط عمومي در برخی اصول قانون اساسی، جایگاه وسایل ارتباط جمعی، حقوق رسانه ها در برنامه های توسعه و جایگاه اطلاع رسانی در اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مورد بررسي قرار می گیرد.

 

کتاب "مقررات روابط عمومی"، مشتمل بر سه بخش زیر است:

- قانون و روابط عمومی

- مقررات عمومی روابط عمومی

- مقررات تخصصی روابط عمومی

 

اما سوال عمده که صاحب نظران و مدیران روابط عمومی سعی کرده اند پاسخی برای آنها پیدا کنند، این است: “چرا بعضی از این قوانین قابل اجراست و برخی دیگر رعایت نمی شوند؟” و یا “چرا اصلاً بسیاری از مقررات روابط عمومی الزام آور نبوده اند و یا چرا بعد از مدتی به فراموشی سپرده شدند؟”، ظاهراً چهار عامل اصلی، نگرش منفی مدیران ارشد اجرایی، سلطه مدیریت سلیقه، حضیض جایگاه و به رسمیت نشناختن حرفه روابط عمومی به عنوان یک علم و اهمیت نقش آن در معادلات سازمانی و اجتماعی، پاسخ اوّلیه برای این سوال است.

 

همچنین این عوامل به اضافه تأثیرات منطقی بخشنامه ها که نشات گرفته از نگرش ها و برداشت های فردی و سلیقه ای افراد است، بر اجرای آنها موثر بوده اند. البته عدم جدیت دولت و به تبع آن عدم نظارت و ضمانت اجرایی و یا الزام آور نبودن مقررات وضع شده می تواند یکی دیگر از این عوامل باشد.

 

گفتنی است این کتاب، مقررات روابط عمومی تا پایان خرداد 1396 را پوشش داده است.